Sobota z DIY- papierowy plecak

22:35

W dzisiejszym wpisie podpowiem jak łatwo wykonać pudełko w kształcie szkolnego plecaka- idealny jako pojemnik na kartkę okolicznościową lub drobne słodycze i prezenty nie tylko dla uczniów :)

http://stalowa-kanciapa.blogspot.com/2016/04/sobota-z-diy-papierowy-plecak.html

Nie ukrywam że od jakiegoś czasu marzyła mi się mała pierdoła na biurko, która wiązałaby się w jakimś stopniu ze scrapbookingiem. Początkowo faktycznie myślałam o czymś w rodzaju mini albumu w formie książeczki, domku albo budki dla ptaków, ale koniec końców padło na plecak :) Jeśli macie ochotę zobaczyć jak go wykonałam, zapraszam do dalszej części posta.

Plecak powstawał po sesji buszowania w Pakamerze :) Znalazłam genialny plecak, który niestety powalił mnie swoją ceną i postanowiłam "uszyć" (okej- bardziej "skleić") sobie własną jego wersję... z papieru :)
Szukając bardziej craftowych inspiracji postanowiłam zliftować (cóż, bardzo luźno, ale jednak) stary projekt Kaszy który możecie zobaczyć TUTAJ. Moja wersja jest nieco bardziej prosta, głównie dlatego że chciałam postawić na dodatki i zabawę z maszyną do szycia :)


1. Przygotowanie materiałów

1. Przyda Wam się około 2-3 arkusze papierów do scrapbookingu i jeden większy brystol biały lub czarny (A3 spokojnie wystarczy, chociaż ja akurat korzystałam z B2)
2. Klej i kosteczki 3D (2mm)
3. Nożyczki z linijką, trymer lub gilotyna
4. Mata do bigowania lub cokolwiek co pozwoli Wam uzyskać czyste zagięcia
5. Jeśli nie macie drukowanych dodatków, to przyda Wam się tusz, bloczek i kilka stempli
6. Wstążka rypsowa 1m
7. Dodatki np. papierowe kwiatki, tekturki, drewniane badziki, enamel dotsy, jedwabne wstążeczki, klips, metalowe zawieszki (ze sznureczkiem lub muliną), koraliki, ćwieki, nity.
8. Opcjonalnie maszyna do szycia


2. Docinamy papiery do podanych wyżej wymiarów

3. Docinamy brystol tak jak na załączonym schemacie i bigujemy w miejscach przecięcia. Czerwone linie oznaczają fragmenty które mają mieć określone wymiary, bigujemy po czarnych liniach wewnętrznych :)


4. Kawałek o wymiarach 30x4 cm składamy mniej więcej w 1/3 wysokości i przeszywamy na maszynie. Koniec szwu zabezpieczamy klejem lub taśmą washi. Ja w tym momencie obszyłam również dwa prostokąty o wymiarach 9x12 (te największe), które znajdą się na zewnątrz pudełka.



5. Oklejamy wewnętrzne ścianki. Na tym etapie warto zbigować środek ścianek boków, tak by składały się do wewnątrz, jak na powyższym zdjęciu :)



6. Pora na zewnętrzne ścianki pudełka. Z tej strony również biguję boki mniej więcej do połowy wysokości i kształtuję tak by po sklejeniu złożyły się do środka. Później taki zabieg dość ciężko byłoby wykonać ze względu na sztywność papieru :)


7. Po ukształtowaniu boków sklejam całe pudełko w całość- warto je przytrzymać złożone przez jakiś czas, tak by papier złapał kształt.


8. Doklejam wcześniej przeszyty pasek o długości 30 cm na sam dół pudełeczka. Mocno dociskam, tak by złapał nawet na złożonych bokach.


9. Z wstążeczki rypsowej sklejam małe kółko, które będzie służyło za uchwyt. Miejsce łączenia maskuję kawałkiem papieru do scrapbookingu


10. Doklejam uchwyt na górę klapy, a z tyłu pudełka doklejam szelki - również maskuję miejsca łączenia kawałkami papieru.


11. Mały life chack :) Jeśli wstążki których używacie są pogniecione, lub układają się w inny kształt niż sobie życzycie, można je formować nie tylko za pomocą żelazka ale również małej prostownicy. Taka metoda sprawdzi się szczególnie jeśli chcecie coś poprawić na ostatnią chwilę.


12. Pierwotnie planowałam dodać na bokach małe kieszonki, ale ze względu na ukształtowanie papieru niestety przygotowane wcześniej elementy nie sprawdziły się. Zdecydowałam że zastąpię je małym breloczkiem zamocowanym na dwóch srebrnych nitach :)

Poniżej mała sesja zdjęciowa z gotowym już projektem:





To wszystko na dziś :) Podobają Wam się takie projekty? Może chcielibyście zobaczyć więcej DIY na takie przestrzenne projekty? Dajcie znać i do zobaczenia we wtorek!

You Might Also Like

0 komentarze

Instagram


Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images